Interview met boekhandelmedewerkster

Vandaag zijn Grace en ik naar de boekhandel geweest voor onze blog.  We hebben een werkneemster van de boekhandel geinterviewd en Grace heeft een een lijstje met tips bijeengesteld om boeken te zoeken in de boekhandel en op internet.  Mijn interview vind je hieronder en Grace’s haar ‘tips om boeken te zoeken op het internet’ vind je op de link hieronder.

https://movielifestyle.wordpress.com/2013/05/26/tips-voor-boeken-zoeken-op-het-internet/

Hallo, voor mijn blog die gaat over boeken en films zou ik graag een interview van u willen afnemen, vind u dat goed? Het duurt 5 tot 10 minuten.

Ja hoor, 5 tot 10 minuten zei je? Dat kan wel.

Kunt u beschrijven wat voor werk u doet en wat dat allemaal met boeken te maken heeft?

Nou ik werk in een boekhandel, zegt dat niet genoeg?

Waarom wilde u hier gaan werken en wat maakt uw werk zo leuk?

Toen ik mijn baan als kantoormedewerkster te eentonig vond worden heb ik hier gesolliciteerd. Ik heb van kinds af aan al gehouden van boeken en het leek me heel erg leuk om te werken rondom en met mijn hobby.

Hoe lang werkt u hier al?

Ehh, dat weet ik niet meer precies, nog niet zo heel lang, ongeveer acht jaar. Ja, acht jaar want ik ben hier begonnen sinds 2005

Leest u vaak boeken? Zo ja, hoe vaak?

Ongeveer 2 boeken in een week, dus ongeveer 6 tot 10 boeken per maand.

Wat is uw favoriete boekgenre?

Ik hou er erg van filosofische boeken en boeken over zelfbewustzijn te lezen, maar ook gewone romans met alledaagse verhalen. Science fiction en thrillers daarentegen vind ik veel minder interessant.

Houdt u meer van nederlandstalige boeken of engelstalige boeken, en welke boeken spreken u het meeste aan?

Ik vind beide talen leuk, maar als ik echt zou moeten kiezen zou ik Engelstalige boeken kiezen. Ik ben altijd al goed geweest in Engels en de meeste boeken die ik lees zijn oorspronkelijk in het Engels geschreven. Zelf vind ik het dan ook fijner om boeken te lezen in de oorspronkelijke taal waarin ze geschreven zijn.

Welke schrijver(s) is/zijn uw favoriete schrijvers?

Nou.. Dat zijn er heel veel, waarschijnlijk te veel om op te noemen. Ik hou wel van Deepak Chopra en filosofische schrijvers zoals Mahatma Gandhi.

En tot slot, wat is uw favoriete boek?

Ik heb heel veel boeken als favoriet, maar het boek dat mij als eerste het meest aan heeft gesproken en wat ik al meerdere keren heb gelezen is Sacred Contracts van Deepak Chopra.

Bedankt voor het interview en dat u wilde meewerken aan onze blog.

~Bennetta

Geef een reactie

