Bezoek aan film: Beautiful creatures

Ik ben pas geleden naar de bioscoop geweest om de film Beautiful creatures te zien. Ik had het boek  al eerder gelezen en hoewel het niet het beste boek is dat ik ooit heb gelezen, was ik toch wel benieuwd naar de film.

Beautiful creatures gaat over de jongen Ethan die in een gehucht in Amerika genaamd Gatlin woont. Hij heeft een hekel aan alle stereotypes en het typische leven daar. Het liefst zou hij zo ver mogelijk van plaats vandaan gaan, maar hij moet zijn school afmaken en hij wil zijn vader, die sinds de dood van zijn moeder alleen zijn kamer uitkomt om te douchen en te eten, niet alleen laten. Hij denkt dat hij zelf anders is dan de anderen in Gatlin. En daar heeft hij gelijk in. Elke nacht droomt hij over een meisje van wie hij het gezicht niet kan zien. Het is altijd dezelfde droom, maar nooit krijgt hij haar gezicht te zien. Zijn leven verandert compleet als er een nieuw meisje, Lena Duchannes, naar Gatlin komt. Zij is anders dan de anderen en zij blijkt een groot geheim met zich mee te dragen. En er rust een verschrikkelijke vloek op haar….

Ik vond de film redelijk. Ik had van andere mensen gehoord dat hij niet heel goed was, dus ik had eigenlijk al een beetje een vooroordeel. En ik had het boek ook al eerder gelezen. Aan het begin vond ik de acteurs die Ethan en Lena spelen niet erg geschikt, maar zodra ik eenmaal een beetje in de film zat had ik daar geen last meer van. De verhaallijn is anders hetzelfde als in het boek, maar de gebeurtenissen daaromheen zijn heel anders. het zou ook wel een beetje moeilijk zijn om al die 563 bladzijdes in een film te verwerken. Als je niet te gehecht aan het boek bent en het  je een leuke film lijkt moet je zeker gaan!

~Merlyn

Geef een reactie

