Boeken test. ~ (:

Zit jij lekker de hele dag in je boek verscholen of heb je zelfs nooit een boek aangeraakt!? Met deze test kom jij er achter wat jij bent!Ben je een boekenwurm of zijn boeken echt niks voor jou?

Doe deze test en je komt er snel achter!

~

 

1Hoeveel lees jij per week ?

 

A:zero uren.

B: 2 tot 5 uur .

C: Meer dan 5 uur.

 

2Wanneer lees jij een leesboek?

 

A: Als ik me verveel.

B: Het liefst lees ik gewoon zo vaak mogelijk.

C: Eigenlijk..alleen als het moet ( en soms dan ook niet).

 

3Als jij een boek leest hoe zit dat er dan uit?

 

A: Zo dun mogelijk en veel plaatjes, ander moet ik zooooveel lezen.

B: Mwah niet te dik maar ook niet te dun. Gewoon een boek dat me aanspreekt.

C: De nieuwste boeken natuurlijk! De rest heb ik toch al gelezen.

 

4Hoelang doe jij er over om een boek uit te lezen?

 

A: Ik doe er maximaal 24 uur over om een boek uit te lezen. Het is veel te spannend!

B: Ik vind de meeste boeken maar niks. Meestal heb ik ze pas na een maand uit of ik lees ze gewoon niet uit.

C: Boeken, poe dat duurt denk ik wel een weekje hoor!

 

5Hoe voel je je als je een boek leest?

 

A: Ik voel helemaal niks het is toch ook maar een boek! En ik heb het veel te druk met me er door heen spitten, want ik moet hem morgen al uit hebben voor Nederlands!!

B: Ik leef me helemaal in . De wanhoop de strijd…oh hé is het boek nu al uit?

C: Ik lees me boek en voel wel mee met de personages, maar die tv / computer / persoon leidt me wel erg af. >.>

 

6Je moet voor morgen een boek uit lezen voor Nederlands(of een opdracht waarvoor je iets moest lezen) maar…je bent nog helemaal niet begonnen! (OOPS ) Wat doe je?

 

A:  Ik lees even snel een boek door dat niet al te dik is en heb hem eindelijk ’s avond uit.

B: Dat gebeurt my echt NOOIT! Ik heb al zoveel boeken gelezen, dat ik zelfs niet weet welke ik moet kiezen…

C: Ah nee hè moet ik nou serieus een boek gaan lezen..Weet je wat, ik vraag morgen wel om een samenvatting van een boek…Ik heb nu echt geen zin om een boek te gaan lezen…

 

Benieuwd naar jou resultaat? Hier zijn de punten tel deze bij elkaar op.

1: A=9 B=6 C=3

2: A=6 B=9 C=3

3: A=3 B=6 C=9

4: A=9 B=3 C=6

5: A=3 B=9 C=6

6: A=6 B=3 C=9

 

 

18 – 27 -> jij bent de boekenverschrikk(st)er.

Jij zit veel liever achter je mobiel, laptop of tv en vindt lezen een verspilling van je vrije tijd. Wordt het niet eens tijd dat je toch iets gaat lezen? Het hoeft natuurlijk niet gelijk heel ingewikkeld, maar je merkt dat als je begint te lezen het toch nog wel is leuk kan worden met een leuk boek. Een tip: De hongerspelen van Suzanne Collins.

 

28 – 39 -> neutraal boekenmens.

Jij besteed je tijd wel is aan boeken lezen, maar voor jou hoeft het niet heel vaak. Een boek op z’n tijd is leuk, maar andere dingen doe je ook gewoon graag. Een leuke tip voor jou: Inwijding van Veronica Roth.

 

40 – 54 -> Boekenwurmpje.

JIJ bent een echte boekenwurm! Zozo, jij houd van lezen zeg! Jou levensmotto is een dag niet gelezen is een dag niet geleefd. Voor de boekenwurmen, die al zoveel hebben gelezen,  raad ik aan neem een heel nieuw boek of juist een heel oud boek. Er kunnen misschien nog wel leuke verrassingen tussen zitten… 😉

 

~ Grace

 

Geef een reactie

